svētdiena, 2011. gada 10. aprīlis

Ko iesākt ar putniem?

Jaunākā grupa iesaka:
  • Putnus var izpētīt - no kā tie sastāv, tiem ir spārni, knābji, astes un kājas. Un spalvas, dažiem baltas un pelēkas, bet dažiem - pavisam krāsainas. Turklāt tie visi ir dažādi - ir īsi un gari knābji, resni un tievi, un nez, kādēļ tas tā ir? Dažiem putniem ir pleznas, dažiem - asi nagi - un dažiem patīk peldēt, bet dažiem - nepavisam. Izrādās, ka ir arī tādi putni, kas nelido!
  • Putnus var klausīties - tie dzied pavisam dažādi, bet ja patrenējas, var sākt tos atpazīt. 
  • Par putniem var dziedāt un skaitīt pantiņus (Šobrīd mums iecienītākais :"Divi gaiļi satikās / abi divi lielījās / es lielāks - nē, es lielāks/ atnāca lielais tītars / abi divi paslēpās!")
  • Ar putniem kopā var vingrot - var staigāt kā pingvīni, čāpot kā zosis, cilāt kājas kā stārķi, vicināt spārnus kā gaiļi, lēkāt kā zvirbuļi utt.
  • Putnus var zīmēt, krāsot, veidot no plastalīna un māla, līmēt spalvas un knābjus.
  • Putniem ir dažādas mājas - stārķa māja ir pavisam atšķirīga no bezdelīgas vai vārnas mājas. Un pūce, izrādās, savu māju ierīko koka dobumā. Varbūt var mēģināt izgatavot kādu putnu māju - piemēram, strazda?
  • Arī putnu olas ir dažādas - lielas un mazas, baltas un raibas. Un ja daži putni paši neprot, tad mēs varam palīdzēt tās nokrāsot - nāk taču Lieldienas! :)

3 komentāri:

  1. Paldies par jaunāko informāciju, meita man jau stāstīja, ka pūcei neesot ligzdas, viņa dzīvojot kokā - es brīnījos par tik gudru bērnu :)

    Kādu stāstu dārziņā stāstat bērniem par Lieldienām (t.i. pagānisko? kristīgo? moderno versiju par zaķi, kas dēj olas?)? Gribētos saskaņot to versiju, ko bērni dzird dārziņā, ar mājās stāstāmo, lai nerodas apjukums.

    AtbildētDzēst
  2. Mēs pieturamies pēc tautas-"pagāniskām" tradīcijām.
    Viktorija

    AtbildētDzēst
  3. "pieturamies pēc tautas-"pagāniskām" tradīcijām"
    Kā Jūs to domājat?

    AtbildētDzēst