Iepriekšējās dienās mēs ar bērniem aplūkojām fotogrāfijās dažādus kalnus un atklājām, ka tie var būt dažādās krāsās: zaļi, balti, zili un pat sarkani! Tad bērni izkrāsoja katrs savu kalnu izvēlētajā krāsā (paldies Lorensa vecākiem par sagādātiem "kalniem"!).
Uz izvēlētā galda uzlīmējām kartonu, pielīmējām kartona maliņas ("sētiņu") vietā, kur būt tuksnesis, tātad, daudz smilšu. Mēs to nedarījām divas vien, puikas ar lielu atbildības apziņu grieza un līmēja līmlentu un turēja kartonu pie galda. Pēc tam no zilā līmpapīra izveidojām jūru, bija iecerēta arī upe, bet darba procesā aizrāvāmies un piemirsām par upi :) Tad es ķeros pie kalnu zāģēšanas, kas izrādījās daudz grūtāk, nekā likās sākumā. Gunta, kā jau ģeogrāfs, rūpējās par pareizu kalnu izvietojumu.
Kā redzat, mums pievienojās ļoti ieinteresēti vīriešu kārtas palīgi, īpaši saistīja kalnu griešanas process (būs jāpadomā par zāģēšanas vingrinājumu, kā lai to padara drošu mūsu puikām?), citi (šajā kadrā neiekļuvušie) deva norādījumus savu kalnu izvietošanai.
Kad kalni bija piestiprināti, varēja sākt izveidot piekrasti, tas nozīmē - smilšu bēršanu! Te jau mums pievienojās arī meitenes :) Man bija liels prieks vērot, ar kādu pacietību bērni gaidīja savu kārtu, lai tiktu pie smilšu bēršanas.
Darbs pie Ģeogrāfijas galda turpinājās šonedēļ. Pielīmējām zāli (zaļu filcējamo vilnu) kalnu pakājē, salikām kalnos Guntas un Jāņa uztaisītos kociņus.
Iebērām smiltis tuksnesī un "apdzīvojām" ar dzīvniekiem, kur katram pienāktos dzīvot: jūrā - jūras dzīvniekus, tuksnesī - kamieli, ķirzaku un klaburčūsku, kalnos - kalnu kazas. Tāds izskatās mūsu Ģeogrāfijas galds! Tagad ziniet, kura ir šī brīža iemīļotākā vieta klasē.
Te mūsu pussala pārvērtusies par salu :) |
PALDIES!!! Guntai par ideju un realizēšanu!!!!
Viktorija
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru