sestdiena, 2011. gada 7. maijs

Puķes un krāsas

Sākoties īstam pavasarim, jaunākā grupiņa izbauda sauli un pēta visu, kas kustas, zied un smaržo. Esam sākuši pētīt puķes - tās ir daudz un dažādas, tās lien ārā no zemes, tām parasti ir zaļi kātiņi un lapas (ko var ļoti labi uzzīmēt un mēģināt pašiem sajaukt zaļo krāsu no zilas un dzeltenas) un krāsaini ziedi. Esam aizrāvušies ar krāsām - zīmējam ar otām, ar pirkstiem, ar visām rokām, apgleznojam puķu podus, krāsojam papīru un īpašas, pašu izsijātas smiltis un - reizēm arī viens otru. Mēģinājām zīmēt arī ar ūdeni - ārā, un bruģa, uz sētas un smiltīs. Pētām modušos kukaiņos - parādījušās skudras, mušas un vaboles un ciemos bija ieradies liels, melns un bērnuprāt, ļoti simpātisks zirneklis.

Mūsu jaunākie pantiņi:"Labu rītu, saka saule / labu rītu, šalko vējš./ Labu rītu, labu rītu / visiem vēlam arī mēs!"

Un :"Zariņu pie zariņa /  lapiņu pie lapiņas / odziņu pie odziņas / zīļīti pie zīlītes / rūķu māja gatava. Divi rūķi iekšā sēž / un lai kājas nesaltu / abi dejo galopu.  Dejo, dejo, palecas / kamēr māja sagāžas!"

Vēl par gliemezi: "Gliemezīti, laikā nāc / savus ragus rādīt sāc!" (un gliemezītis no savilktas dūrītes izbāž divus pirkstiņus - ragus).


Bērniem augot, aizvien biežāk raisās interesantas sarunas, un tagad arī mēs zinām, ka :
"Man mamma vakar apgrieza ar šķērēm pirkstus!"
"Bet man laukos ir liels suns, kas visiem kož dibenā!!!"
"Nemīļo mani tik ļoti, ļauj taču saģērbties!" (pēc diendusas).
"Mēs nevaram iet aplītī. Mums nav Jančuka!"
"Es redzēju lauvu!  - Es arī. Es redzēju begenotu. - Es arī. Es redzēju vārnu. -Es arī!"
"Es māku salabot vilciena avāriju!"

Priecīgu un sirsnīgu māmiņdienu!:)

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru